Bonusta jokaisesta matkasta!

Erilainen juhannus Tallinnassa

Päätettiin lähteä viettämään vähän erilaista juhannusta Tallinnaan 19.-21.6..

Lähdettiin perjantaina Eckerön aamulaivalla Helsingistä kohti Tallinnaa. Laivalla kävimme Eckerön kattavassa aamiaisbuffetissa. Edellisistä kerroista oppineena, varasimme paikat jo ensimmäiseen kattaukseen, joka alkoi jo ennen laivan lähtöä. Ei tarvinnut odotella nälissään toisen kattauksen alkua.

Saavuimme Tallinnaan jo klo 11.00 ja lähdimme suunnistamaan kohti hotelliamme Park Inn by Radisson Meriton Tallinn. Kävelymatkaa satamasta kertyy kyllä jonkin verran, mutta päätettiin kuitenkin kävellä, kun ilma oli niin hyvä. Saimme huoneen onneksi samantien, ja pääsimme viemään tavarat huoneeseen. Siitä lähdimme kaupungille. Hotelli sijaitsee aivan vanhan kaupungin takana, ja siitä kävelee Raatihuoneen torille vain n. 10 min. Vaikka voisi ajatella hotellin sijaitsevan hieman sivussa, ei meitä sijainti haitannut ollenkaan.

Kävimme syömässä Kohvik Moon -nimisessä ravintolassa Kalamaja -alueella… ruoka oli todella hyvää. Myös palvelu pelasi erinoimaisesti.

Päivän pyörimme vanhassa kaupungissa ja kävimme myös satamassa sijaitsevassa Linnahall kulttuuri- ja urheilukeskuksessa, joka näytti kyllä enemmän hylätyltä kivirakennelmalta. Nykyään se taitaa olla paikallisten nuorten illanviettopaikka, ainakin siltä se näytti perjantai iltana.

Kävimme syömässä Kohvik Moon -nimisessä ravintolassa Kalamaja -alueella. Ravintola oli saanut paljon hyviä arvosteluja eri nettisivuilla ja saimme suosituksia myös siellä käyneiltä kavereiltamme. Ei olleet arvostelut turhia, koska ruoka oli todella hyvää. Myös palvelu pelasi erinoimaisesti.

juhannus_tallinnassa-blogi-johanna

Lauantai aamuna heräsimme kaatosateeseen ja päätimme lähteä ostoksille Rocca Al Mare -kauppakeskukseen. Otimme taksin hotellin edestä, kun ei sateen takia huvittanut lähteä bussia metsästämään. Kauppakeskus oli todella iso ja sieltä löytyi kyllä kaikki tarvittava, ja vähän enemmänkin.

Ostosreissun jälkeen kävimme testaamassa hotellimme kylpyläosaston. Hoitoja emme ottaneet, mutta pulikoimassa kävimme altailla. Allasosasto ei ole kovin suuri, mutta riitti tarpeisiimme oikein hyvin. Erityisesti pidimme suolasaunasta, jossa sai suolalla kuoria koko vartalon. Lisäksi kylpylässä oli tavallinen sauna ja höyrysauna.

Illalla kävimme syömässä vanhassa kaupungissa Intialaisessa ravintolassa nimeltä Chakra. Jos on intialaisen ruoan ystävä, voin todella suositella paikkaa, ruoka oli erittäin hyvää. Olimme varanneet pöydän etukäteen, koska luimme jostain ravintolan olevan erittäin suosittu. Tällä kertaa se oli kuitenkin tarpeetonta, koska ravintolassa oli lähes tyhjää.

Sunnuntaina lähdimme takaisin Eckerön laivalla, paluumatka sujui hyvin Tax Free ostoksia tehdessä.

Virossa juhannus on 23.6. ja 24.6., eli tänä vuonna se ei vaikuttanut reissuumme ollenkaan vaan kaikki kaupat ja ravintolat olivat normaalisti auki.