Ikaalisten matkatoimisto

Kuljetukset ja lisäpalvelut

Miten löydän laukunkuljetusbussin satamassa ja mistä tunnistan sen?

Bussin tuulilasissa on kyltti, jossa lukee ”laukunkuljetuspalvelu laivalla”. Bussi on Helsingissä Länsisataman T2-terminaalin parkkipaikalla.

Miten löydän oikealle bussipysäkille Suomessa?

Matkaohjelmasta löydät tarkan paikan pysäkistä. Kaikki pysäkit ovat nimetty samalla nimellä josta löydät ne myös Google Maps -palvelusta. Jos olet yhtään epävarma pysäkkisi sijainnista, ota yhteyttä suoraan toimistoomme puh. (03) 45 800, niin annamme tarkemmat tiedot pysäkistäsi.

Jos varaamme bussikuljetuksen, pääsemmekö istumaan vierekkäin bussissa?

Pyrimme aina siihen, että samassa varauksessa olevat pääsevät istumaan lähekkäin. Perheille lupaamme istuimet virekkäin tai lähekkäin toisiaan. Lue lisää perheille tekemästä asiakaslupauksesta.

Voinko tulla bussin kyytiin pysäkiltä x, jota ei ole listallanne?

Bussit eivät voi valitettavasti ottaa kyytiin muilta pysäkeiltä kuin mitä on tavanomaisessa pysäkkivalikoimassamme. Bussiemme täytyy ehdottomasti ehtiä ajoissa satamaan ja tämän vuoksi ylimääräiset pysähdykset eivät ole mahdollisia.

Olen ilmoittanut tulevani kyytiin pysäkiltä x. Voiko silti hypätä bussin kyytiin toiselta pysäkiltä, jos viittaa bussille?

Ei valitettavasti voi. Bussimme ottavat matkustajia kyytiin vain niiltä pysäkeiltä, joille on etukäteen ilmoittauduttu matkaa varattaessa. Bussi ei pysähdy pysäkille, jolle ei ole etukäteen kukaan ilmoittautunut.

Onko Ikaalisten Matkatoimistolla busseissa WiFi?

Kyllä vain! Pääset nauttimaan ilmaisesta WiFi verkosta kaikissa Baltian maissa ja Pohjoismaissa kulkevissa busseissamme. Lue lisää WiFistä busseissa.

Turvaistuimet lapsille bussiin, tarvitaanko niitä?

Suosittelemme jokaiselle 0–3-vuotiaalle lapselle turvaistuinta bussimatkoille. Kauttamme voit varata lisämaksusta turvaistuimen 0–3-vuotiaalle tai sitä vanhemmalle lapselle. Turvaistuin on mahdollista vuokrata kaikille bussimatkoillemme sekä kotimaan että kohdemaan busseihin, poikkeuksena Keski-Eurooppaan ja Norjaan suuntautuvat kiertomatkat sekä Baltian kierros -matkat.

Onko Ikaalisten Matkatoimistolla alkoholin ennakkotilauspalvelua / tuliaispalvelua?

Niillä matkustajilla, joilla on varattu meno Helsingistä Tallinnaan klo 10.30. lähtevällä Megastarilla ja paluu Tallinnasta Helsinkiin klo 13.30 lähtevällä Megastarilla, sekä meno- ja paluubussikuljetukset Suomen puolella Turun, Porin tai Tampereen suunnan reiteillä on Pre Order osto-oikeus. Kuljettaja jakaa lomakkeet asiakkaille bussissa menomatkalla, Erityisen tärkeää on, että reitti, paluumatkan päivämäärä, nimi ja puhelinnumero on täytetty lomakkeelle oikein. Ostokset tehdään menomatkalla Helsingistä-Tallinnaan. Ostokuittia vastaan kuljettaja luovuttaa juomat paluumatkalla kotipysäkillä. Huomioithan, että palvelu ei ole mahdollinen muilla bussireiteillä tai laivavuoroilla.

Palvelu on voimassa myös Silja Europan risteilyillä maanantaisin 16.12.2019 asti bussikuljetuksen varanneille Tampereen reitillä.

Onko bussi mukana Tallinnassa? Voiko Tallinnassa laittaa ostokset bussin kyytiin?

Tallinnan satamassa odottaa virolainen pikkubussi klo 11:30–11:40, jolloin Turun, Tampereen ja Porin reitin matkustajat sekä torstaisin ja sunnuntaisin Lahden reitin matkustajat voivat käydä viemässä muut kuin alkoholia sisältävät tavarat suoraan bussiin säilytykseen. Tallinnasta Megastarilla klo 13:30 palaava suomalainen bussi ottaa matkustajien tavarat mukaansa. Bussi odottaa Helsingissä myös Silja Europalta palaavia matkustajia, jonka jälkeen kotimatka alkaa.

Voiko teiltä varata pelkät laivamatkat ja bussikuljetukset (majoitus omatoimisesti)?

Kyllä, tässä tapauksessa voit tehdä varauksen tästä. Voit tehdä varauksen myös soittamalla suoraan toimistoomme, puh. (03) 45 800.
Mikäli haluat varata myös bussikuljetukset Viron puolelle, voit ottaa yhteyttä suoraan toimistoomme puh. 03 45 800, sähköpostilla tai facebookilla.

Voiko Ikaalisten Matkatoimistosta varata pelkät bussikuljetukset Suomen puolelle?

Tarjoamme tilausajokuljetuksia. Tilanteessa jossa tarvitsette vain kuljetukset (esim. lahjakortti Tallink Siljalle) voitte ottaa yhteyttä suoraan toimistoomme puh. 03 45 800, sähköpostilla tai facebookilla.

Voiko teiltä varata pelkkää hotellia?

Emme myy matkoja, joihin sisältyisi ainoastaan hotellimajoitus. Hotelli-, kierto- ja kylpylämatkoihimme sisältyy aina sekä laiva- ja/tai lentomatkat että majoitus/bussimatka. Tämä myös siksi, että käytännössä aina asiakkaan kannattaa varata kauttamme useampi palvelu. Se on asiakkaalle myös aina edullisin, helpoin, laadukkain ja turvallisin tapa.

 

Ensimmäisenä matkatoimistona Suomessa Ikaalisten Matkatoimisto tarjoaa asiakkailleen langattoman verkon busseissa. WiFi on käytössäsi heti, kun nouset bussiin ja voit surffailla verkossa myös Baltian maissa sekä kaikissa Pohjoismaissa.

Lue lisää WiFi:stä bussimatkoilla

Tämä on asiakaslupaus! Perheet, joissa on lapsia mukana, istuvat bussissa aina vierekkäin. Varatessasi matkan voit olla varma siitä, että perheesi sijoitetaan bussiin vierekkäin, jotta matkanne sujuisi mukavammin.

Lue lisää

Kauttamme voit varata lisämaksusta lapselle turvaistuimen bussiin. Turvaistuin on mahdollista vuokrata lähes kaikille bussimatkoillemme sekä kotimaan että kohdemaan busseihin.

Lue lisää Turvaistuimen vuokraamisesta