Ikaalisten matkatoimisto Ikaalisten matkatoimisto
Paras tapa vaihtaa vapaalle Paras tapa vaihtaa vapaalle

Kuljetukset ja lisäpalvelut

Miten löydän laukunkuljetusbussin satamassa ja mistä tunnistan sen?

Bussin tuulilasissa on kyltti, jossa lukee ”laukunkuljetuspalvelu laivalla”. Bussi on Helsingissä Länsiterminaalin päätyparkkipaikalla (päärakennukseen nähden oikealla, noin 20–40 m). Useimmiten auto on Lehtimäen Liikenteen bussi.

Miten löydän oikealle bussipysäkille Suomessa?

Matkaohjelmasta löydät tarkan paikan pysäkistä. Kaikki pysäkit ovat nimetty samalla nimellä josta löydät ne myös Google Maps -palvelusta. Jos olet yhtään epävarma pysäkkisi sijainnista, ota yhteyttä suoraan toimistoomme puh. (03) 45 800, niin annamme tarkemmat tiedot pysäkistäsi.

Jos varaamme bussikuljetuksen, pääsemmekö istumaan vierekkäin bussissa?

Pyrimme aina siihen, että samassa varauksessa olevat pääsevät istumaan lähekkäin. Perheille lupaamme istuimet virekkäin tai lähekkäin toisiaan. Lue lisää perheille tekemästä asiakaslupauksesta.

Voinko tulla bussin kyytiin pysäkiltä x, jota ei ole listallanne?

Bussit eivät voi valitettavasti ottaa kyytiin muilta pysäkeiltä kuin mitä on tavanomaisessa pysäkkivalikoimassamme. Bussiemme täytyy ehdottomasti ehtiä ajoissa satamaan ja tämän vuoksi ylimääräiset pysähdykset eivät ole mahdollisia.

Olen ilmoittanut tulevani kyytiin pysäkiltä x. Voiko silti hypätä bussin kyytiin toiselta pysäkiltä, jos viittaa bussille?

Ei valitettavasti voi. Bussimme ottavat matkustajia kyytiin vain niiltä pysäkeiltä, joille on etukäteen ilmoittauduttu matkaa varattaessa. Bussi ei pysähdy pysäkille, jolle ei ole etukäteen kukaan ilmoittautunut.

Onko Ikaalisten Matkatoimistolla busseissa WiFi?

Kyllä vain! Pääset nauttimaan ilmaisesta WiFi verkosta kaikissa Baltian maissa ja Pohjoismaissa kulkevissa busseissamme. Lue lisää WiFistä busseissa.

Turvaistuimet lapsille bussiin, tarvitaanko niitä?

Suosittelemme jokaiselle 0–3-vuotiaalle lapselle turvaistuinta bussimatkoille. Kauttamme voit varata lisämaksusta turvaistuimen 0–3-vuotiaalle tai sitä vanhemmalle lapselle. Turvaistuin on mahdollista vuokrata kaikille bussimatkoillemme sekä kotimaan että kohdemaan busseihin, poikkeuksena Keski-Eurooppaan ja Norjaan suuntautuvat kiertomatkat sekä Baltian kierros -matkat.

Onko Ikaalisten Matkatoimistolla alkoholin ennakkotilauspalvelua / tuliaispalvelua?

Ennakkotilaus- eli tuliaispalvelua ei valitettavasti ole enää matkoillamme, ainakaan toistaiseksi. Tämä johtuu Suomen tullin tavasta tulkita valmisteverolakia ja uudesta ohjeistuksesta, jonka tulli on tämän johdosta antanut keväällä 2014.

Suomeen saavuttua alkoholin voi luonnollisesti laittaa bussimme kyytiin, mikäli olet varannut bussikuljetuksen. Huomioithan kuitenkin, että bussissa on olemassa painoraja. Kuten ennenkin, jokaisella matkustajalla saa olla matkatavaraa enintään 20 kg. Jos ostat matkalta alkoholia, sitä voi toisin sanoen olla 2–3 tavallista laatikkoa.

Onko bussi mukana Tallinnassa? Voiko Tallinnassa laittaa ostokset bussin kyytiin?

Toistaiseksi Baltic Queenin risteilyillä Imatran ja Porin reittien bussit ja kuljettajat ovat Tallinnan satamassa klo 11.30–11.40, jolloin voit käydä viemässä muut kuin alkoholia sisältävät tavarasi suoraan bussiin. Tampereen ja Turun suuntaan palaavat voivat laittaa tavarat Tallinnan satamassa odottavaan virolaiseen pikkubussiin säilytykseen, josta suomalainen, 13.30 Starilla palaava bussi käy ne hakemassa ja odottaa Helsingissä Baltic Queenilta palaavat matkustajat.

Voiko teiltä varata pelkät laivamatkat ja bussikuljetukset (majoitus omatoimisesti)?

Kyllä, tässä tapauksessa voit tehdä varauksen tästä. Voit tehdä varauksen myös soittamalla suoraan toimistoomme, puh. (03) 45 800.
Mikäli haluat varata myös bussikuljetukset Viron puolelle, voit ottaa yhteyttä suoraan toimistoomme puh. 03 45 800, sähköpostilla tai facebookilla.

Voiko Ikaalisten Matkatoimistosta varata pelkät bussikuljetukset Suomen puolelle?

Tarjoamme tilausajokuljetuksia. Tilanteessa jossa tarvitsette vain kuljetukset (esim. lahjakortti Tallink Siljalle) voitte ottaa yhteyttä suoraan toimistoomme puh. 03 45 800, sähköpostilla tai facebookilla.

Voiko teiltä varata pelkkää hotellia?

Emme myy matkoja, joihin sisältyisi ainoastaan hotellimajoitus. Hotelli-, kierto- ja kylpylämatkoihimme sisältyy aina sekä laiva- ja/tai lentomatkat että majoitus/bussimatka. Tämä myös siksi, että käytännössä aina asiakkaan kannattaa varata kauttamme useampi palvelu. Se on asiakkaalle myös aina edullisin, helpoin, laadukkain ja turvallisin tapa.