UKK – Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät tietoa matkoistamme sekä varaamisesta. Klikkaa rohkeasti kysymystä, niin vastaus avautuu sen alapuolelle. Mikäli sinulla on kysymys johon et löydä vastausta, voit aina olla meihin yhteydessä puhelimitse 03 45 800 tai viestittää chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla matkat@imt.fi.

Olemme tehneet erikseen Covid-19 liittyviin kysymyksiin vastauksia seuraavasti:

Matkan varaaminen

Kaikki IMT:n matkat ovat varattavissa verkkosivuillamme. Näet päivän hinnat ja saatavuudet suoraan verkkopalvelustamme. Huomaathan, että matkojen hinnat muuttuvat paikkatilanteen mukaan, joten hinnat ovat voimassa vain varaushetkellä. Jos et kuitenkaan löydä haluamaasi ota yhteyttä suoraan toimistoomme, puh. 03 45 800. Voit myös viestittää meille chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai lähettää sähköpostia matkat(at)imt.fi -osoitteeseen.

Maksaminen asiakaspalvelun kautta tehdyissä varauksissa:

Lähetämme matkaohjelman mukana laskun. Ilmoittautumismaksu on osa matkan hintaa ja se erääntyy maksettavaksi 1-7 päivää varauksen jälkeen ja loppumaksu erääntyy 50-14 päivää ennen matkan alkua. Ilmoittautumismaksun osuus on 20-50% koko matkan hinnasta.

 

Maksaminen verkkokaupassa:

Ikaalisten Matkatoimiston internet-sivuilta tehty varaus täytyy maksaa heti varausta tehdessä joko osittain tai kokonaan, riippuen lähtöpäivän läheisyydestä sekä varattavasta matkasta. Asiakas voi valita maksutavaksi myös JOUSTOn, jolloin hän pystyy valitsemaan itselleen pidemmän maksuajan. JOUSTO on maksutapa ja sen käyttäminen sitoo asiakkaan sopimukseen ja matkavaraukseen.

On. Matkan hinta on sama varattaessa netistä (matkakaupastamme), puhelimella tai paikanpäällä konttorissamme. Kun soitat toimistoomme puh. 03 45 800, maksat puhelusta vain normaalin verkkomaksun verran. Emme peri myöskään toimitusmaksua. Voit myös viestittää meille chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai lähettää sähköpostia matkat(at)imt.fi -osoitteeseen.

Kyllä pystyy. Jos et kuitenkaan löydä haluamaasi ota yhteyttä suoraan toimistoomme, puh. 03 45 800. Voit myös viestittää meille chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai lähettää sähköpostia matkat(at)imt.fi -osoitteeseen.

Varausvaiheessa verkkosivumme jakaa koko matkan hinnan tasan kaikille matkalle lähteville henkilöille riippumatta heidän iästään tai heille varatuista palveluista, hyteistä tai huoneista.

Varauksen yhteenveto-vaiheessa näet tarkemmat lähtijäkohtaiset hinnat jokaisen lähtijän osalta.

Lähtökohtaisesti lapsen matka on aina edullisempi kuin aikuisen, mutta hintaan vaikuttaa mm. valittu matka, lähtiöiden määrä ja lapsen ikä.

Esimerkkejä:

  • Risteilyt ja laivamatkat
    • Hytin hinta jaetaan kaikkien siellä matkaajien kesken
    • Kansipaikan hinta on lapsilta edullisempi kuin aikuisilta
    • Laiva-aterioiden hintaan vaikuttaa lasten ja nuorten ikä
    • Laivayhtiön mahdolliseen polttoainelisämaksuun vaikuttaa myös matkustajan ikä
    • Mikäli varauksella on auto, merkataan sen hinta ainoastaan yhdelle matkustajalle
  •  Hotelli
    • Hintaan hotellissa vaikuttaa jokaiselle määrätty vuodepaikka
    • Mikäli huoneessa majoittuu esim. 2 aikuista ja 1 lapsi,  huoneen perushinta jaetaan aikuisille ja lapsen hinta koostuu mahdollisesta lisävuoteen maksusta.
    • Mikäli huoneessa majoittuu kolme aikuista, myös tällöin huoneen perushinta jakautuu kahdelle ja kolmannen hintaan lasketaan ainoastaan lisävuoteen osuus.
    • Mikäli huoneessa majoittuu 1 aikuinen ja 1 lapsi,  huoneen hinta jakautuu tasan molemmille
    • Mikäli huoneessa majoittuu vain 1 aikuinen, on koko huoneen hinta merkattu hänelle
  •  Kiertomatkat
    • Kiertomatkoilla matkan hintaan ei vaikuta matkustajan ikä.
    • Kiertomatkoilla hintaan vaikuttaa ainoastaan mahdollinen 1 hengen huone, majoittuminen lisävuoteella tai vain osalle matkustajista varatut retket tai ateriapaketit
  • Kaupunki- ja rantalomien lennot
    • Lentolippujen hintaan vaikuttaa lentoyhtiöiden oma hinnoittelu, mutta lähtökohtaisesti lasten lentolippu on edullisempi kuin aikuisen

Namskis 😋 kyllä sisältyy!

Kaikkiin hotellimatkoihimme sisältyy aina* aamiainen hotellilla. Aamiaisen sisältyminen majoituksen hintaan on merkattu kahvikuppi – symbolilla hotellin muiden mukavuuksien joukkoon.

*Ainoa poikkeus Pärnussa sijaitsevan Wasa Resortin 1 ja.2 huoneen huoneistot, joissa aamiainen ei sisälly hintaan. Tämä on mainittu kuitenkin selkeästi huoneen kuvauksessa.

Ulkomaille suuntautuviin matkoihimme sisältyy aina sekä laiva- ja/tai lentomatkat että majoitus sekä mahdollisesti matka omalla autolla tai bussimatka. Tämä myös siksi, että käytännössä aina asiakkaan kannattaa varata kauttamme useampi palvelu. Se on asiakkaalle myös aina edullisin, helpoin, laadukkain ja turvallisin tapa. Kehotamme vertailemaan.

Matkailtaessa kotimaassa tarjoamme useita lomakohteita joissa varattavissa vain pelkkä hotellimajoitus.

Varausjärjestelmästämme lähettää aina matkainfon automaattisesti heti varauksen vahvistamisen jälkeen varaajalle sähköpostiin.

Matkainfomme lähetetään matkat@imt.fi -osoitteesta, viestin otsikkona on ”Varatun matkan tiedot matkalle + valitsemasi matkan nimi” -otsikolla.

Varsinkin Gmail-tiliä käyttäessä, viestimme joutuvat usein suoraa joko roskapostiin tai tarjoukset-kansioon. Kurkkaathan molemmat ensin ja mikäli matkainfoa ei löydy sieltäkään, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin lähetämme matkainfon uudelleen. Tässä vaiheessa on hyvä tarkistaa, ettei tiedoissamme olevassa sähköpostiosoitteessa ole kirjoitusvirheitä.

Mikäli maksat varauksen yhteydessä ainoastaan varausmaksun, varausjärjestelmämme lähettää sinulle automaattisesti heti maksun jälkeen loppuosasta laskun varaajalle sähköpostiin.

Asiakaspalvelumme kautta varatessa, virkailijamme lähettää laskun varaajalle sähköpostitse järjestelmästämme heti kun varaus on vahvistettu.

Lasku lähetetään matkat@imt.fi -osoitteesta, viestin otsikkona on ”Lasku matkalle + valitsemasi matkan nimi” -otsikolla.

Kuten matkainfon kohdalla jo mainitsimme, varsinkin Gmail-tilin käyttäjien kannattaa kurkata ensin roskaposti sekä tarjoukset -kansio, sillä viestimme eksyvät usein suoraa ohi saapuneet-kansiosta.

Mikäli lasku ei löytänyt perille, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin lähetämme sen sinulle  uudelleen. Tässä vaiheessa on hyvä tarkistaa, ettei tiedoissamme olevassa sähköpostiosoitteessa ole kirjoitusvirheitä.

Kanta-asiakastili, lomabonukset ja Oma loma -sovellus

Ennen matkavarauksen tekemistä:

Matkavarauksen jälkeen:

  • Mikäli haluat liittyä kanta-asiakkaaksemme matkavarauksen teon jälkeen ja kerätä siitä kertyneen lomabonuksen talteen, voit luoda tilin henkilökohtaisen linkin kautta, jonka lähetämme sinulle sähköpostiisi. Linkki lähetetään sähköpostiisi matkavarauksen teon jälkeen.

Voit tutustua kanta-asiakasohjelmamme ehtoihin verkkosivuiltamme.

Matkavaraus tulee tehdä kanta-asiakastilillesi kirjautuneena, jotta osaamme kirjata lomabonuksen tilillesi.

Omista varauksista saatavan bonuksen määrä on 2% varauksen arvosta, kuitenkin vähintään 3 € ja enintään 20 €.

Lomabonusta ei myönnetä osasta erikoismatkoistamme.

Voit myös jakaa kanta-asiakastililtäsi löytyvän suosittelukoodin ystävällesi, jolloin teille molemmille kertyy 10 € lomabonusta hänen luotua oman kanta-asiakastilin.

Voit käyttää sinulle kertynyttä lomabonusta omiin varauksiisi varatessasi matkan joko suoraa verkkokaupastamme tai asiakaspalvelumme kautta valitessasi maksutavaksi sähköpostiisi lähetettävän maksulinkin.

Maksulinkin pyytäessä varmistathan virkailijaltamme, että varaukseen on merkattu kanta-asiakastilisi varaajan kohdalle.

Tilillesi kertynyt lomabonus vähennetään automaattisesti varauksestasi laskulta ennen maksua.

Mikäli matkan hinta on pienempi kuin kertyneen lomabonuksen määrä, käyttämätön bonus jää talteen tilillesi seuraavaa matkavarausta varten.

Verkkosivuiltamme löytyy oikeasta yläkulmasta ”kirjaudu sisään” painike, jota klikkaamalla pääset kirjatumaan sisään tilillesi.

Kanta-asiakastilille kirjaudutaan, sillä puhelinnumerolla, jonka olet ilmoittanut IMT:lle liittymisen yhteydessä sekä kertakäyttöisella kirjautumiskoodilla, jonka lähetämme tekstiviestillä.

Vaihtoehtoisesti voit kirjatua myös Facebook- tai Gmail -tilisi kautta.

Vaikka kirjautumisessa saattaa olla toisinaan teknisiä ongelmia, yleensä ongelmat johtuvat virheellisesti syötetystä puhelinnumerosta.

  • Tarkista ensin, että puhelinnumero on varmasti kirjoitettu oikein
  • Jos olet aikaisemmin vastaanottanut tekstiviestejä IMT:ltä, voit kokeilla tilata kirjautumiskoodin niin, että lisäät puhelinnumerosi eteen maatunnuksen +358
  • Mikäli nämä eivät ratkaise ongelmaa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
    • Mikäli olet yhteydessä esim. sähköpostitse, mainitsethan nimesi lisäksi viestissäsi syntymäaikasi sekä käytössäsi olevan puhelinnumeron.

Kanta-asiakastilillä näkyy ainoastaan verkkokaupan kautta sisäänkirjautuneena tehdyt varaukset.

Mikäli varaus ei näy tililläsi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme tutkailla missä vika. Mikäli lähetät meille sähköpostia, mainitsethan viestissäsi varausnumeron lisäksi kanta-asiakastililläsi olevan nimen, syntymäaikasi sekä puhelinnumerosi.

Toistaiseksi matkavaraus näkyy vain matkan varaajan tilillä, vaikka muilla matkustajilla olisi kanta-asiakastili käytössä.

Mikäli työstät varaustasi virkailijamme kanssa tai odotat tietoa vaikkapa erikoishuoneen järjestymisestä, varauksesi saattaa olla meillä kesken-tilassa jolloin varaus on tilapäisesti piilotettu näkyvistä. Heti kun varaus on kunnossa ja vahvistettu, tulee sen tiedot tilillesi taas näkyviin.

Kanta-asiakkaana saat käyttöösi IMT:n Oma loma -sovelluksen, joka on kuin taskukokoinen matkaopas mukana matkallasi!

Sovellus löytyy sovelluskaupasta ja sinne kirjaudutaan kanta-asiakastililläsi.

Oma loma-appissä voit esimerkiksi:

  • Tutkailla matkaasi tarkemmin esimerkiksi:
    • miltä kannelta laivalla löytyy vaikkapa matkatavarasäilytys
    • mihin aikaan hotellissasi tarjoillaan aamiainen
  • Löydät hotellisi ja muiden matkan osuuksien sijainnit kartalta
  • Tutustua kohteesi ammattilaisvinkkeihin tai nähtävyyksiin
  • Voit myös lähettää yhden ilmaisen postikortin matkaltasi omalla kuvalla!

Toistaiseksi matkavaraus näkyy vain matkan varaajan tilillä, vaikka muilla matkustajilla olisi kanta-asiakastili käytössä.

Matkustusasiakirjat

Suomen kansalainen ei tarvitse Pohjoismaissa matkustusasiakirjoja. Henkilöllisyys on kuitenkin voitava osoittaa tarvittaessa kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

Lennon sisältävillä matkoilla matkustusasiakirjoina tarvitaan myös Pohjoismaissa matkustettaessa joko passi, tai EU:n virallinen henkilökortti.

Tallink Siljan risteilyjä ja reittimatkoja koskevat ohjeet matkustusasiakirjoista löydät osoitteesta

https://fi.tallink.com/henkilollisyyden-todistaminen-seka-passi-ja-viisumimaaraykset

Suomen kansalaisten matkustusasiakirjoina EU:n sisällä toimivat passi tai EU:n virallinen henkilökortti.

Huomioittehan, että myös Viroon suuntautuvilla matkoilla vaaditaan kaikilta matkustajilta matkustusasikirjana passi tai EU:n virallinen henkilökortti.

Huom! Muiden kuin Suomen kansalaisten tulee itse tarkistaa ja hankkia heiltä vaadittavat matkustusasiakirjat kohdemaan suurlähetystöstä.

Rajavartiolatoksen sivuilta löytyy myös ajankohtaista tietoa matkustusasiakirjoista

https://raja.fi/passi-ja-muut-matkustusasiakirjat

 

Laiva- ja lentoliput

Megastar ja Star -laivoille matkalippujen saaminen onnistuu mobiililippuna, kun varauksessa ei ole hyttiä eikä ostosrahaa. Voit lukea näille laivoille ennakkoon tehtävästä lähtöselvityksestä lisää tästä.

Opastevideo mobiililähtöselvityksestä

Muut laivat

Ne matkustajat, jotka tulevat itse suoraan satamaan, saavat tekstiviestinä laivayhtiön varaus- ja turvanumeron matkan varaajan puhelinnumeroon. Lähtöselvitys tehdään lähtöselvitysautomaateilla laivan lähtöterminaalissa.

Lähetettävässä matkaohjelmassa on lippukäytäntö kerrottu tarkemmin.

Opastevideo lähtöselvityksestä Tallinkin automaatilla

Laivaterminaalissa on hyvä olla ajoissa, viimeistään 1 tunti ennen laivan lähtöaikaa.

Kiertomatkat

Lentoliput lähetetään varaajan sähköpostiosoitteeseen noin viikko ennen lähtöä. Suosittelemme tekemään lähtöselvityksen etukäteen. Internet-lähtöselvitys aukeaa 36 tuntia ennen koneen lähtöä.

Ohjeet sekä linkki lähtöselvityksen tekemiseen löytyy Finnairin internetsivuilta. Lähtöselvityksen yhteydessä varatkaa myös istumapaikat koneesta, siten varmistatte itsellenne haluamanne istuinpaikat sekä varmistatte perheen istuinpaikat läheltä toisianne.

Kaupunki- ja rantalomat

Lentoliput lähetetään vuorokauden sisään varaamishetkestä varaajalle sähköpostiin. Electronic ticket -nimellä lähetettävät liput ohjautuvat usein roskapostikansioon.

Suosittelemme tekemään lähtöselvityksen etukäteen. Lähtöselvityksen avautuminen riippuu lentoyhtiöstä, tarkemmat tiedot löytyy lentoyhtiön verkkosivuilta. Lähtöselvityksen yhteydessä voitte tehdä paikkavarauksen sekä lisätä varaukselle aterioita tai matkatavaroita.

Yleistä

Helsinki-Vantaan lentokentällä on käytössä kaksi terminaalia. Varmistathan, että menet oikeaan terminaaliin. Finnairin lennot lähtevät terminaalista T2.

Lentokentällä on hyvä olla viimeistään 2 tuntia ennen lennon lähtöä. Lähtöselvitys tulee olla tehtynä viimeistään 45 minuuttia ennen lennon lähtöä.

Matkatavarat ja paikkavaraukset lennoilla

Kaikkiin lentomatkoihimme sisältyy vähintään kunkin lentoyhtiön määrittelemät käsimatkatavarat. Voit tarkistaa matkalippuusi sisältyvien käsimatkatavaroiden tarkemmat tiedot lentoyhtiösi omilta sivuilta.

Halutessanne voitte lisätä ruumaan kirjattavat matkatavarat varaukselle jo matkavarauksen yhteydessä. Varauksen yhteydessä ruumaan kirjattavat laukut lisätään jokaiselle lähtijälle eikä laukkuja voi poistaa jälkikäteen varaukselta.

Mikäli haluatte ruumalaukun vain osalle matkustajista, varatkaa matka ilman matkatavaroita ja olkaa yhteydessä tämän jälkeen asiakaspalveluumme, jolloin voimme lisätä tarvittavan määrän ruumalaukkuja varaukselle.

Joidenkin lentoyhtiöiden (esim. Finnair ja AirBaltic) sivuilla voit lisätä ja maksaa ruumalaukut ym. lisäpalvelut myös omatoimisesti kirjautumalla sisään lentolipussanne olevalla varaustunnuksella sekä sukunimelläsi.

HUOM! Norwegianin lennoilla lentolippuun sisältyvä käsimatkatavara on edessä olevan istuimen alle sijoitettava pieni laukku tai reppu.

Istumapaikkoja ei ole koneesta etukäteen varattu, varatkaa istumapaikat viimeistään lähtöselvityksen yhteydessä. Matkanjärjestäjä ei vastaa istumapaikkojen jaosta reittilennoilla, joten emme voi taata asiakkaillemme vierekkäisiä istumapaikkoja.

Mikäli istumapaikkaa ei varata etukäteen, lentoyhtiö antaa sinulle lähtöselvityksen yhteydessä satunnaisen paikan. Jos varauksessa on useampi kuin yksi henkilö, lentoyhtiö pyrkii sijoittamaan teidät lähekkäin, mutta tätä ei voida valitettavasti taata.

Osa lentoyhtiöistä veloittaa kaikista etukäteen tehtävistä paikkavarauksista hinnastonsa mukaisesti.

Lähtöselvityksen määräajat ja tavat vaihtelevat lentojen mukaan. Varmista tiedot aina lentoyhtiön omilta sivuilta.

Lisäpalvelut hotellissa tai kohteessa

Mikäli toivomasi huone ei ole varattavissa verkkokaupassamme, selvitämme huoneen saatavuuden ja teemme varauksen miellällämme matkallasi!

Erikoishuoneiden saatavuus riippuu siitä, onko kyseistä huonetta vapaana hotellilla. Huoneen saatavuutta voit tiedustella asiakaspalvelustamme jo varausta tehdessä, sen jälkeen esimerkiksi sähköpostilla tai voit jättää verkkokaupan varauksissa toiveen varaukselle.

Erikoishuoneiden saatavuutta emme valitettavasti pysty takaamaan, mikäli matkaa varatessa sellaisesta jätetään ainoastaan toive varaukselle.

 

Valikoimastamme löytyy monia kylpylähotelleja sekä laaja valikoima niin yksittäisiä hoitoja, erilaisia hoitopaketteja sekä puoli- ja täysihoitoruokailuja.

Löydät kaikki valitsemasi hotellin lisäpalvelut varaukselta henkilötiedot-sivulta ja voit valita jokaiselle  matkustajalle erikseen juuri heille sopivat hoidot ja ruokailut.

Varattuasi hoitopaketin IMT:ltä etukäteen, tulee hoitoajat varata tämän jälkeen itse suoraa kylpylästä. Pakettiin kuuluvan hoitovalikoiman sekä kylpylän yhteistiedot löydät sähköpostiisi lähetetystä matkainfosta.

Valikoimastamme löytyy paljon erilaisia lisämaksullisia lisäpalveluita, jotka löydät esiteltynä verkkosivuiltamme kohteen kaupunki-sivulta. Valtaosa kohdepalveluistamme sijoittuu Baltiaan, Pohjoismaihin sekä kiertomatkoillemme.

Kohteesi lisäpalvelut löydät varaukselta henkilötiedot-sivulta ja voit valita jokaiselle matkustajalle erikseen juuri heille sopivat retket ja palvelut.

Kyllä voit!

Mikäli sinulla on IMT Oma loma-sovellus, voit lisätä ja maksaa haluamasi lisäpalvelut, riippuen palvelusta jopa matkan aikana!

Lisäpalveluiden lisääminen onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta puhelimitse, sähköpostilla, Facebookissa ym.

Lisäpalvelut laivalle

Laivamatkan aterit löydät varaukselta henkilötiedot-sivulta ja voit valita jokaiselle matkustajalle erikseen juuri heille sopivat ruokailut ja kattausajat.

Kyllä voit! Ateroiden lisääminen onnistuu niin kauan kun paikkoja on jäljellä TAI kunnes menolaivamatkan lähtöselvitys on tehty. Lähtöselvitettyihin varauksiin ei pysty tekemään enää muutoksia, ei edes paluumatkalle.

Mikäli sinulla on IMT Oma loma-sovellus, voit lisätä ja maksaa haluamasi ruokailut laivalle kätevästi myös omatoimisesti. Huom! Valitettavasti 0€ hintaisia pöytävarauksia esim. Grill Houseen ei sovelluksen kautta toistaiseksi pysty vielä varaamaan! 

Aterioiden lisääminen onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta puhelimitse, sähköpostilla, Facebookissa ym.

Mikäli lähdölläsi on tarvitsemasi esim. invahytti tai allergiahytti vapaana, varaamme sellaisen mielellämme matkallesi!

Erikoishyttien saatavuus riippuu siitä, onko hyttejä laivayhtiön puolelta vapaana. Hyttien saatavuutta voit tiedustella asiakaspalvelustamme jo varausta tehdessä, sen jälkeen esimerkiksi sähköpostitse tai voit jättää verkkokaupan varauksissa toiveen sellaisesta varaukselle.

Erikoishyttien saatavuutta emme valitettavasti pysty takaamaan, mikäli matkaa varatessa sellaisesta jätetään ainoastaan toive varaukselle.

Huomioithan, että kaikkia erikoishyttejä ei ole saatavilla kaikissa hyttiluokissa!

Kyllä saa. Pisteitä kertyy laivamatkoista Tallinkilla ja Silja Linella. Ilmoita kortin numero meille varauksenteon yhteydessä. Numeron voi ilmoittaa meille myös myöhemmin, mutta se tulee kuitenkin tehdä ennen lähtöpäivää sekä mieluiten hyvissä ajoin. Tarvitset matkasi varausnumeron Club One  numeron ilmoittamista varten.

Huomioithan, että laivayhtiö antaa laivamatkoista pisteitä aina sille henkilölle, jolle kortti kuuluu. Kaikkien matkustajien mahdolliset Club One numerot kannattaa siis ilmoittaa, myös rinnakkaiskortit.

Jotta pisteitä kertyisi, Club One -tilin haltijan täytyy itse olla matkustajana matkalla, ei riitä että pelkästään varaa tai maksaa matkan. Club One -pisteitä ei kerry hotellin osalta, vaikka yöpyisitte Tallink-ketjun hotellissa.

Club One -pisteitä ei voi käyttää Ikaalisten Matkatoimistosta varattuun matkaan. Kauttamme voi ainoastaan kerätä pisteitä Club One -kortille, ei käyttää niitä.

Club One alennusta ei saa kauttamme varatuista matkoista. Poikkeuksena Visbyn risteilyt, joihin saa alennusta, jos on vähintään yksi Club One -kortti per varattu hytti.

Mahdollinen Tallink Siljan Club One numero tulee ilmoittaa meille joko varausta tehdessä tai viimeistään 2 päivää ennen lähtöä, jotta pisteet päivittyvät Club One -tilille. Pisteitä ei valitettavasti voi enää matkan jälkeen rekisteröidä tilille.

ClubOne kortin lisääminen varaukselle  onnistuu myös varaamisen jälkeen mikäli kortin numero ei ole ollut vaikkapa käden ulottuvilla varausta tehdessä.

Mikäli lähtöösi on vielä aikaa, helpoiten kortin lisääminen onnistuu sähköpostitse tai Facebookin kautta ilmoittamalla meille matkan varausnumeron lisäksi Club One numerosi. Mikäli lähtöösi on alle viikko tai kyseessä on erikoisristeily (esim. Visby) suosittelemme tekemään lisäyksen puhelimitse.

 

Club One -kanta-asiakasohjelma on talouskohtainen. Talouskohtaisuudella tarkoitetaan samassa osoitteessa asuvaa puolisoa ja lapsia. Nämä henkilöt voidaan pääkortinhaltijan suostumuksella liittää samalle Club One -tilille, jolloin heidät rekisteröidään Club One –jäseniksi ja he kerryttävät yhteistä bonuspistetiliä. Puolisolla ja jokaisella 18-vuotiaalla, samassa taloudessa asuvalla lapsella on mahdollisuus saada käyttöönsä oma rinnakkaiskortti. Bonuspisteet kertyvät vain Club One -kanta-asiakastilille merkittyjen jäsenten matkoista, kun asiakasnumero on ilmoitettu heidän kohdalle matkavarauksella.

Voit lisätä rinnakkaisjäseniä kortillesi kätevästi Tallinkin sivuilta.

Lähde: Tallink Silja

Valitettavasti ClubOne numeroa ei voi lisätä varaukselle enää matkan loputtua tai mikäli lähtöselvitys on jo tehty. Näin ollen pisteitä ei ole mahdollista saada jälkikäteen.

Vain muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, matkasi pitäisi ilmestyä lähes välittömästi näkyviin Tallinkin sovellukseen varauksen tekemisen jälkeen ja pisteiden kertyä tilillesi.

Mikäli näin ei kuitenkaan tapahdu, syy on usein:

  • IMT:lle ja Tallinkille ilmoittamasi nimitiedot eivät täsmää 100%
    • Matkatoimiston varauksella nimesi tulee olla täysin samassa muodossa kuin Tallinkin asiakastiedoissasi jotta tiedot yhdistyvät
    • Huomio erityisesti toisien nimien käyttö varauksessa (esim. Iina Ilona Matkaaja vs Iina Matkaaja)
  • Kortin numerossa on kirjoitusvirhe

Voimme selvittää ja korjata tilanteen ennen matkan alkua, joten olethan rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme.

HUOM! Muistathan, että matkalipussa tulee olla vähintään virallinen etunimi ja sukunimi, joten mikäli ClubOne tilisi on vaikkapa kutsumanimelläsi, tulisi asiakastiedot korjata ensin  Tallinkille ja olla sen jälkeen yhteydessä matkatoimistoomme.

Finnair Plus -kortti

Mikäli matkaasi sisältyy Finnairin lento, voit ilmoittaa meille Finnair Plus-korttisi numeron joko matkavarauksesi yhteydessä tai jälkikäteen, kuitenkin viimeistään 5 arkipäivää ennen matkan alkua.

Lennoista kertyvään pistemäärään vaikuttaa lennetty matka tai vyöhyke sekä lipputyyppi tai varausluokka. Lipputyypit ja varausluokat vaihtelevat matkustusluokan, hinnan, varauspäivän, lippuehtojen ja kuljetusehtojen mukaan.

Finnair Plus -pisteitä ei voi käyttää maksutapana Ikaalisten Matkatoimiston palveluihin.

Kuljetukset ja laukunkuljetuspalvelu

Bussin tuulilasissa on kyltti, jossa lukee ”laukunkuljetuspalvelu laivalla”. Bussi on Helsingissä Länsisataman T2-terminaalin parkkipaikalla.

Matkaohjelmasta tai IMT Omaloma applikaatiosta löydät tarkan paikan pysäkistä. Kaikki pysäkit ovat nimetty samalla nimellä josta löydät ne myös Google Maps -palvelusta. Jos olet yhtään epävarma pysäkkisi sijainnista, ota yhteyttä suoraan toimistoomme puh. (03) 45 800, niin annamme tarkemmat tiedot pysäkistäsi.

Pyrimme aina siihen, että samassa varauksessa olevat pääsevät istumaan lähekkäin. Perheille lupaamme istuimet vierekkäin tai lähekkäin toisiaan. Lue lisää perheille tekemästä asiakaslupauksesta.

Bussit eivät voi valitettavasti ottaa kyytiin muilta pysäkeiltä kuin mitä on tavanomaisessa pysäkkivalikoimassamme. Bussiemme täytyy ehdottomasti ehtiä ajoissa satamaan ja tämän vuoksi ylimääräiset pysähdykset eivät ole mahdollisia.

Ei valitettavasti voi. Bussimme ottavat matkustajia kyytiin vain niiltä pysäkeiltä, joille on etukäteen ilmoittauduttu matkaa varattaessa. Bussi ei pysähdy pysäkille, jolle ei ole etukäteen kukaan ilmoittautunut.

Kyllä vain! Pääset nauttimaan ilmaisesta WiFi verkosta kaikissa Baltian maissa ja Pohjoismaissa kulkevissa busseissamme. Lue lisää WiFistä busseissa.

Suosittelemme jokaiselle 0–3-vuotiaalle lapselle turvaistuinta bussimatkoille. Kauttamme voit varata lisämaksusta turvaistuimen 0–3-vuotiaalle tai sitä vanhemmalle lapselle. Halutessasi voit ottaa myös oman istuimen mukaan.

Turvaistuin on mahdollista vuokrata kaikille bussimatkoillemme sekä kotimaan että kohdemaan busseihin, poikkeuksena Eurooppaan suuntautuvat kiertomatkat joissa lennetään mennessä ja palatessa.

Tällä hetkellä Preorder mahdollisuutta ei valitettavasti ole saatavilla.

Tallinnan satamassa odottaa virolainen pikkubussi klo 11:30–11:40, jolloin Turun, Tampereen ja Porin reitin matkustajat sekä torstaisin ja sunnuntaisin Lahden reitin matkustajat voivat käydä viemässä muut kuin alkoholia sisältävät tavarat suoraan bussiin säilytykseen.

Tallinnasta Megastarilla klo 13:30 palaava suomalainen bussi ottaa matkustajien tavarat mukaansa. Bussi odottaa Helsingissä myös Silja Europalta palaavia matkustajia, jonka jälkeen kotimatka alkaa.

Kyllä, tässä tapauksessa voit tehdä varauksen tästä. Voit tehdä varauksen myös soittamalla suoraan toimistoomme, puh. (03) 45 800 tai viestittää chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla matkat@imt.fi.

Tarjoamme tilausajokuljetuksia. Tilanteessa jossa tarvitsette vain kuljetukset (esim. lahjakortti Tallink Siljalle) voitte ottaa yhteyttä toimistoomme puhelimitse 03 45 800 tai viestittää chatissa, Facebookissa, Instagramissa tai sähköpostilla matkat@imt.fi.

Matkustaminen Viroon lemmikin kanssa

Lemmikin kanssa matkustaessa tulee huomioida että kaikki tarvittavat rokotukset ovat kunnossa, ja että lemmikillä on lemmikkipassi. Huomioithan myös, että koiran tulee käydä ottamassa Virossa ekinokokkoosilääkitys 24-120 tuntia ennen Suomeen paluuta. Eläinlääkäri tekee merkinnän lääkityksestä lemmikin passiin. Ajankohtaista lisätietoa koiran ekinokokki- eli heisimatolääkistyksestä matkalla .

Laivalla (Tallink Megastar/Star) matkustaessa lemmikit voivat matkustaa oman auton kyydissä autokannella ilman lisämaksua. Lemmikistä tulee kuitenkin mainita varauksen yhteydessä, jotta myös laivayhtiö saa tiedon.

Mikäli lemmikki, eli tavallisimmin koira matkustaa laivassa muuten kuin auton kyydissä, tulee sille varata lisämaksullinen lemmikkihäkkipaikka tai -hytti.

Ota tässä tapauksessa yhteys toimistomme niin varaamme paikan. Pienet, alle 8 kg painoiset lemmikit voivat matkustaa myös kantokassissa lemmikkilipun hinnalla (13€/suunta v. 2022).

Olemme merkanneet hotellien mukavuuksiin, mikäli lemmikit ovat tervetulleita hotellille.

Lemmikkihuoneiden ajankohtainen hinta sekä huoneen saatavuus tarkistetaan aina varauksen yhteydessä.

Voit tutustua Tallinnan ja Pärnun lemmikkiystävällisiin hotelleihin:

Tallinnan hotellit lemmikkien kanssa matkaaville

Pärnun hotellit lemmikkien kanssa matkaaville

Pidätämme oikeiden muutoksiin.

 

Bussikuljetuksiimme ei valitettavasti voi ottaa mukaan lemmikkejä.